-
تعداد ارسال ها
32 -
تاریخ عضویت
-
آخرین بازدید
اطلاعات فردی
-
تحصیلات
سیکل
آخرین بازدید کنندگان نمایه
بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمی شود.
دستاورد های حسینی
-
نیاز به نیکی کردن امام جواد علیه السلام میفرماید: اهل نیکی، به نیکی کردن محتاج ترند از نیازمندان، چرا که پاداش و افتخار و آوازه ی آن برای نیکوکاران است. پس هر گاه یک شخص، کار نیکی کرد، همانا ابتدا به خودش نیکی کرده است. اَهلُ المعروفِ اِلی اِصطِناعِهِ اَحوَجُ مِن اَهلِ الحاجَةِ اِلَیه، لِأنَّ لَهُم اَجرُهُ وَ فَخرُهُ وَ ذِکرُهُ، فَمَهما إصطَنَعَ الرَّجُلُ مِن مَعروفٍ فَإنَّما یَبدَاُ فیهِ بِنَفسِهِ» کشف الغمه، ج ۳ ، ص ۱۳۷
-
از امام صادق عليه السلام نقل شده كه فرمود: اى ابو هارون! ما فرزندان خود را به تسبيح حضرت فاطمه عليهاالسلام فرمان مى دهيم همانطور كه آنان را به نماز فرمان مى دهيم پس هميشه چنين عمل كن، چون كسى كه به آن مداومت ورزد نگون بخت و شقى نخواهد شد. عَنْ أبى عَبْدِ اللّه ِ عليه السلام قالَ: يا أباهارُونَ إنّا نَأْمُرُ صِبْيانَنا بِتَسْبيحِ فاطِمَةَ عليهاالسلام كَما نَأْمُرُهُمْ بِالصَّلاةِ؛ فَالْزِمْهُ فَإنَّهُ لَمْ يَلْزِمْهُ عَبْدٌ فَشَقِىَ.
-
نور هدایت حضرت زهرا سلام الله علیها حتی بعد از قرنها انسانهای طالب حق را به سرمنزل مقصود میرساند. عبدالمنعم حسن ال سودانی یکی از اون کسانی هست که به هیچ عنوان فکرش را نمیکرد که روزی شیعه شود اما وقتی از رادیو جملاتی که در خطبه فدکیه حضرت زهرا بیان شده است را میشنود به ذهنش میآید که مگر چه اتفاقاتی در صدر اسلام افتاده است که تنها دختر رسول الله این چنین برآشفته سخن میگوید. این منشا میشود برای تحقیق و بررسی که اول جایگاه حضرت زهرا را بهتر بشناسد در نهایت بعد از سالها تحقیق شیعه شود و خود چون اهل تحقیق و بررسی متون حدیثی بوده کتابی بسیار متقن و شگفت انگیز که پر است از احادیث اهل سنت در حقانیت حضرت زهرا و مذهب تشیع بنویسد. نام این کتاب بنور فاطمه اهتدیت یا با نور فاطمه هدایت شدم میباشد.
-
در تفاسیر آمده است مردی خدمت رسول خدا آمد و از گرسنگی شکایت کرد حضرت به اصحابشان فرمودند: کدامیک از شما حاضر است او را مهمان کند؟ امیر المومنین عرض کرد یا رسول الله من او را به خانه خود میبرم. سپس به خانه آمد و از همسرش پرسید آیا غذایی در خانه داریم؟ حضرت زهرا عرض کرد: به اندازه کودکان غذا داریم. امیرالمومنین فرمود: کودکان را بخوابان. غذا را در اختیار آن مرد عرب گذاشتند و از او پذیرایی کردند. صبح فردا وقتی امیرالمومنین خدمت رسول الله رسید حضرت اشک در چشمانش حلقه زد و فرمود چه ایثار بزرگی کردید، همانطور که قرآن میفرماید: و یوثرون علی انفسهم ولو کان بهم خصاصه. الأمالی للطوسی، ص۱۸۵/ البرهان/ نورالثقلین/ المناقب، ج۲، ص۷۳/ بحارالأنوار، ج۴۱، ص۲۸/مستدرک الوسایل، ج۷، ص۲۱۴/ بحارالأنوار، ج۴۱، ص۳۴/
-
ابن شهر آشوب متوفی ۵۸۸ در کتاب مناقب مینویسد: حضرت فاطمه زهرا(س) پس از رسول اکرم(ص) پیوسته سرشان را از شدت درد میبستند و روز بروز لاغر تر میشدند و چشمانش همیشه پر از اشک بود و قلبی سوخته داشت که ساعت به ساعت از حال میرفت و بی هوش می شد. و آخرین وصیتشان این بود: علی جان، هیچ یک از کسانیکه بر من ظلم کردند در تشییع جنازه ام حاضر نشوند و کسی از آنها بر من نماز نخواند. مناقب ابن شهر آشوب، ج ۳ ص ۱۳۲
-
مناجات حضرت زهرا سلام الله علیها اللَّهُمَّ فَرِّغْنِي لِمَا خَلَقْتَنِي لَهُ وَ لَا تَشْغَلْنِي بِمَا تَكَفَّلْتَ لِي بِهِ خدايا به من براى كارى كه به خاطر آن آفريده شده ام فراغت بال عطا کن و مرا به آنچه كه خود متكفّل آن شده اى مشغول مدار. خداوند در قرآن مى فرماید: «من جن و انس را نیافریدم، جز براى این که مرا عبادت کنند» (وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاّ لِیَعْبُدُونِ) عبادت فقط به معنی نماز خواندن نیست بلکه عابد کسی است که از همه دستورات مولایش اطاعت میکند.
-
عبارت سمل جلباب الدین در خطبه فدکیه حضرت زهرا سلام الله علیها به چه معناست؟ جلباب یعنی چادر، و سمل به معنای وارونه شدن یا کمرنگ شدن است حضرت دین را به چادری تشبیه کردند که تمام ابعاد زندگی بشر را فرا میگیرد بعد میفرماید با اتفاقاتی که بعد از رحلت رسول خدا پیش آمد و به سفارش حضرت در رابطه با جانشینیاش عمل نشد، چادر دین مضمحل شد یا وارونه گ شت.
-
پیامبر صلی الله علیه و آله يَا سَلْمَانُ حُبُّ فَاطِمَةَ يَنْفَعُ فِي مِائَةِ مَوْطِنٍ أَيْسَرُ تِلْكَ الْمَوَاطِنِ الْمَوْتُ وَ الْقَبْرُ وَ الْمِيزَانُ وَ الْمَحْشَرُ وَ الصِّرَاطُ وَ الْمُحَاسَبَةُ فَمَنْ رَضِيَتْ عَنْهُ ابْنَتِي فَاطِمَةُ رَضِيتُ عَنْهُ وَ مَنْ رَضِيتُ عَنْهُ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ وَ مَنْ غَضِبَتْ عَلَيْهِ فَاطِمَةُ غَضِبْتُ عَلَيْهِ وَ مَنْ غَضِبْتُ عَلَيْهِ غَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ يَا سَلْمَانُ وَيْلٌ لِمَنْ يَظْلِمُهَا وَ يَظْلِمُ ذُرِّيَّتَهَا وَ شِيعَتَهَا. ای سلمان دوستی فاطمه در صد جایگاه به حال انسان سودمند است که راحت ترین آنها عبارتاند از: مرگ، قبر، میزان، سنجش، محشر، و پل صراط و حسابکشی؛ پس دخترم فاطمه از هر کس راضی باشد، من از او خشنود میشوم و هر کس من از او راضی شوم خدا از او خرسند خواهد بود. و هر کس فاطمه از او خشمگین باشد، من بر او خشم میکنم و هر کس من بر او خشم کنم، خداوند بر او غضب میکند. ای سلمان وای بر کسی که به فاطمه و به فرزندان و شیعیانش ظلم و ستم کند! بحارالانوار، ج٢٧، ص١١۶
-
روزي رسول خدا(ص) وارد منزل حضرت زهرا(س) شد و دخترش را مشاهده کرد که روي زمین نشسته، با یک دست فرزندش را در آغوش گرفته و با دست دیگر با آسیاب دستي گندم ها را آرد مي کند. از دیدن زندگي ساده، امّا گرم و پرعاطفه حضرت فاطمه(س) اشک در چشمان رسول خدا(ص) حلقه زد و فرمود: یَا بِنْتَاهْ تَعَجَّلِي مَرَارَةَ الدنیا بِحَلاوَةِ الْآخِرَةِ؛ دخترم! مشکلات دنیا را به یاد شیریني و حلاوت زندگي در جهان آخرت بر خود هموار ساز و تحمل کن!» حضرت فاطمه(س) نیز عرضه داشت: «یَا رَسُولَ اللَّهِ الْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَي نَعْمَائِهِ وَ الشُّکْرُ لِلَّهِ عَلَي آلَائِهِ؛ اي رسول خدا! حمد و سپاس خداوند را در مقابل این همه نعمتي که به ما داده است.» البته ساده زیستي یک بانوي مسلمان به این معني نیست که ژولیده و آلوده و بد لباس زندگي کند؛ بلکه سادگي او باید توأم با پاکي و تمیزي باشد. مناقب، إبن شهر آشوب، ج۳، ص۳۴۲
-
0 دانلود نماز استغاثه به حضرت زهرا س روایت شده: هرگاه خواسته ای از خداوند داشتی و آن حاجت بر سینه ات سنگینی میکرد، دو رکعت نماز بخوان و پس از سلام سه مرتبه تکبیر بگو و «تسبیح حضرت زهرا» را بجای آور و به سجده برو و صد مرتبه بگو: يا مَوْلاتِي يا فاطِمَةُ أَغِيثِينِي. ای سرپرستم ای فاطمه به فریادم برس. پس جانب راست صورت خویش را بر زمین بگذار و همین ذکر را صد مرتبه بگو و سپس جانب چپ چهرهات را بر زمین بگذار و صد مرتبه بگو، دوباره به سجده برو و صدوده مرتبه بگو و حاجت خود را در نظر بگیر، به درستی که خداوند آن را برآورده کند، انشاءاللهتعالی. این نماز دو جور نقل شده یکی همینجا تموم میشه یکی آخرش دعا داره هرکدوم بنظرتون خوبه همونو بذارین دعای آخرش اینه يَا آمِناً مِنْ كُلِّ شَيْءٍ، وَ كُلُّ شَيْءٍ مِنْكَ خائِفٌ حَذِرٌ، أَسْأَلُكَ بِأَمْنِكَ مِنْ كُلِّ شَيْءٍ وَ خَوْفِ كُلِّ شَيْءٍ مِنْكَ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تُعْطِيَنِي أَماناً لِنَفْسِي وَ أَهْلِي وَ مالِي وَ وَلَدِي حَتَّىٰ لَاأَخَافَ أَحَداً وَ لَا أَحْذَرَ مِنْ شَيْءٍ أَبَداً إِنَّكَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ.
-
یکی از اصحاب امام جواد علیه السلام به نام موسی بن قاسم می گوید خدمت امام جواد علیه السلام رسیدم و گفتم: وقتی مشرف میشوم به زیارت خانه خدا روز اول به نیابت از رسول الله طواف میکنم روز دوم به نیابت از امیرالمومنین علیه السلام و روز سوم به نیابت از امام مجتبی علیه سلام و روز چهارم به نیابت از سیدالشهدا سلام الله علیه تا روز دهم که به نیابت از شما طواف میکنم اگر فرصت باشد به نیابت از مادرتان حضرت زهرا سلام الله علیها هم طواف میکنم امام علیه السلام فرمودند این کار آخری را زیاد انجام بده که طواف از طرف مادرم زهرا سلام الله علیها بهترین کاریست که میتوانی انجام بدهی منبع: فروع کافی/ج4/ص314 و بحارالانوار /ج50/ص102
-
اگر خلافت حق امیرالمومنین بود چرا هیچ کاری برای گرفتن حق خود انجام نداد؟ ابن قتیبه میگوید: شبانگاه علی (علیهالسّلام) در حالیکه فاطمه (سلاماللهعلیها) را بر مرکبی سوار کرده بود به مجلس انصار رفت و فاطمه از آنها (برای دفاع و پشتیبانی از حق مسلم علی (علیهالسلام) یاری طلبید. آنان در جواب تنها یادگار رسول خدا (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) گفتند: ای دختر رسول خدا، ما با ابوبکر بیعت کردهایم و اگر شوهر تو قبل از ابوبکر برای بیعت پیش ما آمده بود ما با ابوبکر بیعت نمیکردیم. علی (علیهالسّلام) فرمود: یعنی من جنازه رسول خدا (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) را در خانهاش رها میکردم و ایشان را دفن نمیکردم، و بر سر خلافت و جانشینی او با مدعیان خلافت میجنگیدم؟! ابن قتیبه (متوفی۲۷۶) یکى از مهم ترین علماى اهل سنت و از نویسندگان بزرگ در زمان متوکل عباسی بوده است.
-
دعایی از حضرت زهرا س براى آسان شدن کارها و پرداخت قرض «اللَّهُمَّ رَبُّنَا وَ رَبُّ کُلِّ شَیْءٍ مُنْزِلُ التَّوْرَاةِ وَ الْإِنْجِیلِ وَ الْفُرْقَانِ فَالِقُ الْحَبِّ وَ النَّوَى أَعُوذُ بِکَ مِنْ شَرِّ کُلِّ دَابَّةٍ أَنْتَ آخِذٌ بِنَاصِیَتِهَا أَنْتَ الْأَوَّلُ فَلَیْسَ قَبْلَکَ شَیءٍ وَ أَنْتَ الْآخِرُ فَلَیْسَ بَعْدَکَ شَیءٍ وَ أَنْتَ الظَّاهِرُ فَلَیْسَ فَوْقَکَ شَیءٍ وَ أَنْتَ الْبَاطِنُ فَلَیْسَ دُونَکَ شَیءٍ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِهِ عَلَیْهِ وَ عَلَیْهِمُ السَّلَامُ وَ اقْضِ عَنِّی الدَّیْنَ وَ أَغْنِنِی مِنَ الْفَقْرِ وَ یَسِّرْ لِیَ کُلَّ الأَمْرِ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ» «بار خدایا! اى آفریدگار ما و پروردگار همه چیز، اى نازلکننده تورات و انجیل و قرآن، اى شکافنده دانه و هسته! از شر هر جنبندهاى که فرمان آن به دست توست، به تو پناهنده مىشوم. تو اوّل هستى و پیش از تو هیچ موجودى نبوده، و تو آخرین خواهى بود و بعد از تو چیزى باقى نمىماند، و تو آشکارى و برتر و بالاتر از تو چیزى نیست، و تو باطن همه جهان هستى و به جز تو مؤثرى در عالم نیست، بر محمّد و خاندانش درود فرست، و قرض مرا تسویه نما، و مرا از تهى دستى نجات بخش، و همه امور را بر من آسان گردان، اى بخشنده ترین بخشندگان
-
دلیل چشم پوشی نکردن از فدک ابن ابی الحدید میگوید از مدرس مدرسه بغداد پرسیدم آیا فاطمه (س)در رابطه با فدک حقی داشت؟ گفت: آری گفتم پس چرا ابوبکر در حالی که وی را راستگو میدانست آن را به او تحویل نداد؟ او در جواب سخنی زیبا و جالب بر زبان آورد و گفت اگر امروز فدک را با همین دلیل یعنی راستگویی حضرت زهرا به او میداد بعداً نمیتوانست در مقابل سخنان او بایستد و مجبور میشد سخنان حضرت زهرا س را درباره حق خلافت و وصایت حضرت علی (ع) تصدیق کند. شرح نهج البلاغه، ج۱۶، ص۲۸۴
-
فدک وقتی آیه «وَ آتِ ذَا الْقُرْبى حَقَّهُ »، ( یعنی حق خویشاوندان را بپرداز) بر پیامبر نازل شد، رسول خدا (ص) فدک را که سرزمین آبادی بود و مردم آنجا بدون جنگ و خونریزی تسلیم مسلمانان شده بودند و از داراییهای شخصی پیامبر محسوب میشد به فرزندش زهرای مرضیه سلام الله علیها بخشید و تا زمان رحلت رسول خدا (ص) در اختیار حضرت بود. کنز العمال، ج۲، ص ۱۵۸ تفسیر مجمع البیان و درالمنثور ذیل آیه شریفه بحار الانوار ج ۲۹ ص ۱۰۷