رفتن به مطلب

عقباطلب

کارشناس احکام
  • تعداد ارسال ها

    253
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    2

عقباطلب آخرین باز در روز 13 تیر 1402 برنده شده

عقباطلب یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است !

آخرین بازدید کنندگان نمایه

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمی شود.

دستاورد های عقباطلب

Community Regular

Community Regular (8/14)

  • یک ســـــال با المصباح
  • ارسال نخستین پاسخ
  • شما ۱۰ سؤال پرسیدید
  • از دیدار روزانه شما خرسندیم
  • ارسال نخستین سؤال

نشان‌های اخیر

3

اعتبار در سایت

  1. عقباطلب

    ۱۹۶۹

    سلام علیکم مانعی ندارد .
  2. عقباطلب

    ربا

    سلام علیکم چنانچه شرط شما از ابتدا برگرداندن سکه بوده نه مبلغ آن، باید سکه برگردانید و ربا نمی باشد .
  3. عقباطلب

    ۱۹۵۹

    سلام علیکم چنین دعایی و درخواست آن از دیگران کراهت دارد . سعی کنید در زندگی روزمره از آنچه شما را به هیجان می آورد دوری کنید، توجه داشته باشید رشته ی توسل و ارتباط شما با خداوند و ائمه ی معصومین علیهم السلام قطع نشود، همواره برای بیشتر کردن اطلاعات خود در زمینه ی توسعه ی فردی و خواندن سرگذشت افراد موفق در زندگی؛ مطالعه و فعالیت داشته باشید. خداوند عالم و حجت ایشان از همه‌ی ما دستگیری کنند .
  4. عقباطلب

    ۱۹۶۲

    سلام علیکم در مسایل اعتقادی اجازه ی دیگران ملاک نمی باشد و حتی در صورت نهی پدر، جایز نیست انسان پیرو مذهبی باشد که بطلان آن برایش ثابت شده است . در صورت ناچاری یا تقیه مکلف می تواند در نماز دست روی دست بگذارد.
  5. عقباطلب

    ۱۹۶۱

    سلام علیکم در قنوت این دو نماز هر دعا و ذکری بخوانید کفایت می کند؛ هر چند بهتر است این دعا خوانده شود : «اللهمَّ اَهْلَ الکبْریاءِ وَالعَظَمَةِ، وَاَهْلَ الْجُودِ وَالْجَبَرُوتِ، وَاَهْلَ العَفْوِ وَالرَّحْمَةِ، وَاَهْلَ التَّقْوَی وَالمَغْفِرَةِ، اَسْأَلُک بِحَقِّ هذَا الیوْمِ، الَّذِی جَعَلْتَهُ لِلْمُسْلِمِین عِیداً، وَلِمُحَمَّدٍ صلی الله علیه و‏ آله وسلم ذُخْراً وَشَرَفاً وَکرامَةً وَمَزِیداً، اَنْ تُصلِّی عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، و ان تُدْخِلَنِی فِی کلِّ خَیرٍ اَدْخَلْتَ فِیهِ مُحَمَّداً وَآلَ مُحَمَّدٍ، و ان تُخْرِجَنِی مِنْ کلِّ سُوءٍ اَخْرَجْتَ مِنْهُ مُحَمَّداً وَآلَ مُحَمَّدٍ صَلَواتُک عَلَیهِ وَعَلیهِمْ، اللهمَّ اِنِّی اَسْأَلُک خَیرَ ما سَأَلَک بِهِ عِبادُک الصّالِحُونَ، وَاَعُوذُ بِک مِمَّا اسْتَعَاذَ مِنْهُ عِبَادُک المُخْلَصُونَ».
  6. عقباطلب

    ۱۹۵۷

    سلام علیکم این کار به خودی خود مانعی ندارد . منتهی اگر باعث شود که خضوع و خشوع از نمازگزار گرفته شود، مکروه است.
  7. سلام علیکم روزه ی شما باطل است، اما تا آخر روز می بایست مانند شخص روزه دار مبطلات روزه رو انجام ندهید، همچنین بعد از ماه مبارک قضای آن را نیز به جا آورید. اگر می دانستید که این عمل روزه را باطل می کند و یا حتی احتمال می دادید که این عمل روزه را باطل می کند؛ کفاره نیز باید بدهید . کفاره آن عبارت است از : سیر کردن شصت فقیر و یا به هر کدام ۷۵۰ گرم طعام دهید و یا دو ماه روزه بگیرد .
  8. عقباطلب

    ۱۹۵۴

    سلام علیکم اگر مکلف می خواهد نماز جماعت بخواند و برای آن نماز جماعت اذان و اقامه گفته باشند، نباید برای نماز خود اذان و اقامه بگوید . گفتن اذان و اقامه قبل از نمازهای واجب یومیه مستحب است ( فردی باشد یا جماعت ) و در مواردی که دو نماز یک وقت مشترک دارند و نمازگزار آن دو را پشت سر هم می خواند، اگر برای نماز اول اذان گفته باشد، اذان از نماز دوم ساقط است .
  9. عقباطلب

    ۱۹۴۸

    سلام علیکم چنانچه از نظر قانونی منعی نداشته باشد، مشکلی ندارد.
  10. سلام علیکم روزه اش باطل است، اما تا آخر روز باید مانند شخص روزه دار مبطلات روزه رو انجام ندهد، همچنین بعد از ماه مبارک قضای آن را نیز به جا آورد. اگر ایشان می دانسته که این عمل روزه را باطل می کند و یا حتی احتمال می داده است که این عمل روزه را باطل می کند؛ کفاره نیز باید بدهد . کفاره آن عبارت است از : شصت فقیر را سیر کند و یا به هر کدام ۷۵۰ گرم طعام دهد و یا دو ماه روزه بگیرد .
  11. عقباطلب

    ۱۹۵۰

    سلام علیکم بله می شود .
  12. عقباطلب

    ۱۹۳۳

    سلام علیکم اگر زردآبه یا آب تنها باشد پاک است و الا نجس می باشد .
  13. عقباطلب

    ۱۹۳۵

    سلام علیکم چنانچه از نظر قانونی مانعی نداشته باشد، مشکلی ندارد .
  14. عقباطلب

    نماز جماعت

    سلام علیکم بله می تواند . کراهت در این جا به معنی این است که نماز جماعت ثواب کم تری دارد، لذا بهتر اقتدا کردن است .
  15. سلام علیکم بله مادر باید فطریه بدهد. بله به ایشان نیز فطریه تعلق می گیرد.
×
×
  • اضافه کردن...