رفتن به مطلب

Toheyd

کاربر آشنا
  • تعداد ارسال ها

    72
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

درباره Toheyd

آخرین بازدید کنندگان نمایه

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمی شود.

دستاورد های Toheyd

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • یک ماه با المصباح
  • شما ۱۰ سؤال پرسیدید
  • بیش از ۵ امتیاز دادید
  • از دیدار روزانه شما خرسندیم
  • یک هفته با المصباح

نشان‌های اخیر

0

اعتبار در سایت

  1. یعنی در برخورد آب با واسطه دوم ،آب نیز واسطه دوم میشود و اگر با چیزی دیگر برخورد کند نجس میشود و آن شی هم واسطه دوم میشود ودر صورتی این شی بعد از خشک شدن اب یا رطوبت جدید به آن برسد واسطه سوم میشود؟
  2. Toheyd

    کیف

    سلام .اگر کیف مدرسه ای نجس شود آیا باید ۲ بار آب کشید؟! (آب کر) .یعنی کیف در ابکشی به مانند لباس است که بنابر اجتیاط ۲ بار شسته شود؟ایت الله سیستانی
  3. Toheyd

    احتیاط واجب

    سلام .من مقلد ایت الله سیستانی هستم و میخوام در مسئله ۱۷۰ به ایت الله وحید رجوع کنم ،طبق مسئله های زیر آیا خروج غساله لازم است خیر؟ مسأله ۱۵۴. در تطهیر با آب کر یا جاری یا باران جدا شدن غساله لازم نیست. بنابراین در لباس و فرش و سایر اشیایی که آب در آنها نفوذ می کند و با فشار دادن و مانند آن خارج می شود، چنانچه با آب کر یا جاری یا باران تطهیر شود خارج کردن آب باقیمانده در آنها با فشار دادن و مانند آن لازم نیست. مسأله ۱۷۰. اگر شیء نجسی که ظرف نیست را یک مرتبه با آب کر یا جاری یا باران بشویند که آب به تمام جاهای نجس آن برسد، پاک می شود و در فرش و لباس و مانند اینها، فشار یا مانند آن (مثل مالیدن یا لگد کردن) لازم نیست. شایان ذکر است فقط در صورتی که بدن یا لباس متنجس به ادرار باشد، بنابر احتیاط واجب، باید با آب کر و آب باران دو مرتبه شسته شود ولی در آب جاری با یک بار شستن پاک می شود و این حکم اختصاص به لباس و بدن دارد و شامل فرش، موکت، پارچه ای که لباس نیست و مانند آن نمی شود. #ایت الله وحید خراسانی مسأله ۱۶۰ ـ اگر چيز نجس را #يك مرتبه طدر آب كرّ يا جارى فرو برند كه آب به تمام جاهاى نجس آن برسد پاك مى شود ، و در فرش و لباس و مانند اينها #فشار يا مانند آن ـ از ماليدن يا با پا لگد كردن ـ لازم است ، و در صورتى كه لباس و مانند آن متنجّس به بول باشد در آب جارى و كرّ يك مرتبه شستن كفايت مى كند.
  4. سلام .در احتیاط واجب چگونه باید عمل کرد اگر مثلا مرجع تقلید خودم تطهیر لباس نجس به بول را بنابر احتیاط واجب ۲ گفتند . و فرضا مرجع اعلم بعد از ایشان ایت شبیری هم احتیاط ۲ بار گفتند ،میتوان به مرجع بعد از ایت الله شبیری رجوع کرد .لطفا مستند ان را توضیح المسائل بیان کنید .
  5. Toheyd

    خون مردگی زیر ناخن

    لطفا راهنمایی کنید
  6. Toheyd

    خون مردگی زیر ناخن

    سلام . لطفا راهنمایی کنید. این خون که به این شکل زیر ناخن میشود و خیلی نزدیک و ظاهر شدن است اگه بعد از ۳ الی۴ روز ظاهر بشه نجس هست ؟لطفا راهنمایی کنید خیلی خسته شدم این موضوع کلافه ام کرده
  7. Toheyd

    حکم آب دوش حمام

    حتی اگر مثل قطره قطره بیاد ولی فشار داشته باشد ،البته فشار متوسط و تند آب هر چقدر باشد باز هم شبیه قطره قطره هست ؟ ۲-آیا این شکل قطره قطره تبعیت دوش است و باز حکم آب کر دارد؟
  8. Toheyd

    فطریه فرزند در خانه

    سلام. اگر فرزند نان خور خانواده باشد اما در ماه رمضان غذا خودش را خود تهیه کرده باشد فطریه بر عهده او هست یا خانواده ؟در ماه رمضان ۸۰ درصد غذای من خرما و نان است؟
  9. Toheyd

    تطهیر داخل مخزن آب

    سلام .اگر داخل مخزن آب نجاست بیفتد (مخزن ۵۰۰ لیتر) اما کمتر از کر آب دارد ؟چگونه و چند بار آبکشی شود؟ آیا اگر آب لوله کشی را به آن متصل کنیم پاک میشود؟یا باید ۳ باز پر آب بشه و خالی کنیم
  10. Toheyd

    آیا هدیه خمس دارد؟

    اگر خمس بر مال مان تعلق گرفته باشد و به هر دلیلی تا به الان خمسی ندادیم ،و کسی مبلغی را هدیه دهد ،خمس بر آن تعلق میگیرد؟
  11. Toheyd

    راه های ثابت شدن نجاست

    سلام .غساله آب در تشتی بود که حواسم نبود و سمت لباس های که روی بند آویزان بود پرتاب کردم و روی زمین افتاد و یقینا آب ترشح میکند به جاهایدیگر و فکر کنم روی لباس افتاد؟ ۱-فاصله لباس با زمین تقریبا ۱ متر طول یا کمی کمتر بود ؟ و در عرض ۱ متری با محل بدخورد غساله؟ ۲-هنگام برخورد غساله به زمین و تراوش کردن به جاها و سمت لباس تقریبا فاصله ۱ متر است البته فاصله روی زمین؟ ایت الله سیستانی
  12. Toheyd

    خون مردگی زیر ناخن

    میشه به سوالم پاسخ بدید
  13. Toheyd

    خون مردگی زیر ناخن

    سلام .اگر در زیر ناخن خون باشد که باطن بدن حساب میشود،اما هنگام غسل کردن آب به زیر ناخن میرود و با خون بخورد دارد غسل مان صحیح است یا باید تیمم میکردیم ؟ ۲-اگر بعد از گرفتن ناخن خون ظاهر شود اما بنظر بیاد(شاید شک) که روی خون پوست نازکی باشد آیا باید آن را برطرف کرد یا برای غسل مانعی ندارد؟
  14. Toheyd

    حکم تطهیر با آب قلیل

    سلام .در تطهیر لباس نجس با آب قلیل غساله بار دوم نجس است یا پاک ؟ ایت الله سیستانی
  15. Toheyd

    حکم آب دوش حمام

    سلام .در یک کلیپ از حجت الاسلام ارجی شنیدم که گفتند آب دوش اگر قطره قطره بشه حکم آب قلیل دارد ،آیا درست است؟ ۲-اگر آب دوش با اینکه با فشار است ،اما تا پایین آمدن و قبل از برخورد با بدن قطره قطره میشود ،حکم ای قلیل است و اگر بدن به ادرار نجس شده باشد و به دیگر جا ها به پاشد ،نجس است؟
×
×
  • اضافه کردن...