رفتن به مطلب

ترنجیان

کارشناسان ارشد
  • تعداد ارسال ها

    56
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    10

ترنجیان آخرین باز در روز آذر 14 برنده شده

ترنجیان یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است !

12 دنبال کننده

درباره ترنجیان

آخرین بازدید کنندگان نمایه

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمی شود.

دستاورد های ترنجیان

Newbie

Newbie (1/14)

  • First Post نادر
  • Collaborator نادر
  • One Month Later
  • Week One Done

نشان‌های اخیر

33

اعتبار در سایت

  1. ترنجیان

    عده وفات

    فقط دو مطلب بر زن در عده وفات جایز نیست اول ازدواج و دوم زینت کردن واستفاده از هر چیزی که عرفا میگویند زینت است
  2. ترنجیان

    رد مظالم

    نسبت به مبالغ کم به شما اجازه کلی داده میشود به افراد فقیر واهل دین بپردازید . در مبالغ زیاد مراجعه نمایید .
  3. سلام علیکم چنانچه فرد مذکور سفیه بوده وصیت مالی او صحیح نیست ومقصود از سفیه کسی است که از حساب وکتاب وقیمت اشیاء مورد نیاز سر در نمی آورد و به راحتی فریب می خوردو توان محافظت از اموالش را ندارد .
  4. ترنجیان

    احکام نماز

    مراد از سور عزائم سوری است که سجده واجب دارد .
  5. سلام علیکم آغاز امامت هر امامی با لحظه شهادت امام قبل فرا می‌رسد ، و جشن گرفتن وشادی برای آغاز امامت امام معنی ندارد .
  6. ترنجیان

    محرمیت

    این نکته توجه داشته باشید در مورد محرمیت کودکان پرورشگاهی که پدر آنها حاضر نیست ، نمیتوان عقد محرمیت برای آنها خواند مگر زمانی که بالغ و رشیده شوند . چرا که اذن پدر یا پدربزرگ پدری در عقد صغیر وصغیره لازم است.
  7. ترنجیان

    نهی از منکر

    سلام علیکم اگر با انجام کاری غیر از تذکر لسانی میتوانید شخص را به معروف دعوت کنید یا از منکر دور کنید لازم است انجام شود وبه تذکر لسانی اکتفا نکنید . البته در صورتی که امر به معروف و نهی از منکر متوقف بر برخورد فیزیکی وکتک زدن فرد باشد بدون اجازه حاکم شرع جایز نیست.
  8. خیر به سبب تلفظ اشتباه سجده سهو واجب نمیشود .
  9. سلام علیکم خیر هر نمازی نیتی مستقل دارد و عناوین نماز ها متفاوت است .
  10. سلام علیکم اگر باران بر آن زمین باریده یا آفتاب خیسی آن خاک را خشک کرده باشد یا مدت زمانی در آنجا نبوده اید وبعد از مدت زمانی به ان مکان بازگشتید ،ان‌خاک حکم به پاکی میشود.
  11. سلام علیکم چنانچه نظر واقف بر این بوده که عایدات آن زمین ومنافع آن زمین خرج اطعام شود و مصرف خاصی مد نظرش نبوده آنچه به صلاح وقف باشد و منفعت بیشتری داشته باشد ،متولیان وقف می‌توانند در آن مورد استفاده کنند ، اما اگر نحوه خاصی از کسب عایدات مد نظر واقف بوده تا جایی که امکان دارد باید به همان نحوه مورد استفاده قرار گیرد . در مورد اطعام هم تفاوتی بین سفره انداختن یا دادن قضا به نحو بسته بندی نیست وغرض در هر دو صورت حاصل است .
  12. سلام علیکم چنانچه شک در بقا وقت دارید استصحاب بقا وقت نمایید و نماز اداست ،اما اگر از زمان طلوع آفتاب خبر دارید با توجه به اینکه نسبت به طلوع آفتاب ظاهراً آنچه در تقویم ها وساعات الیل نوشته شده است دقیق است ، نمازقضاست هرچند به سبب موانع شهری طلوع آفتاب را نبینید . نکته دیگر در نیت نماز لازم‌نیست حتما به نیت ادا یا قضا بخوانید بلکه به قصد آنچه بر ذمه شماست وتکلیف شماست اگر خوانده شود کافی است .
  13. سلام علیکم مانعی ندارد.
  14. سلام علیکم اگر معامله ای واقع شود به این کیفیت که نقره معینی ، مثلاً سکه خاصی که از جنس نقره است در مقابل یک گرم نقره یا یک گرم طلا فروخته شود وقبل از اینکه تفرق وجدایی خریدار و فروشنده واقع شود قبض هم صورت گیرد ،اما خریدار متوجه شود آن مبیع نقره نیست بلکه سرب یا مس یا هر جنس دیگری غیر از نقره بوده در این صورت بیع باطل است و نمیتواند سکه نقره دیگری را مطالبه نماید (چرا که بیع ،بیع شخصی بوده وبر سکه خاص واقع شده)،اما اگر چند سکه خاص بوده و بعضی از آنها نقره بوده وبعض دیگر از جنس دیگر ،در این فرض آن سکه های که نقره بوده معامله نسبت به تنها صحیح است ولی نسبت به سکه های از جنس غیر نقره باطل است ،ولی در همین فرض مشتری حق فسخ تمام معامله را دارد که اصطلاحا از آن تعبیر می‌شود به خیار تبعیض صفقه . این حکم موردی بود که مبین غیر جنسی باشد که توافق شده است . اما اگر مبیع نقره باشدلکن نقره معیب مثلا سکه شکسته یا ناقص ،در صورتی که عوض آن هم نقره باشد (یعنی نقره در مقابل نقره مبادله شده باشد )،در این صورت خریدار میتواند معامله را بر هم زند وحق گرفتن آرش را ندارد هر چند امکان رد هم نباشد (چرا که موجب ربا در معامله می‌شود)اما اگر عوض غیر نقره باشد در این فرض مشتری مخیر است بین رد وبر هم زدن بیع وبین گرفتن ارش در صورتی که امکان رد نباشد .(مراد از ارش گرفتن ما به التفاوت معیب وسالم ونسبت سنجی با ثمن معامله است )،ودر این فرض اخیر تفاوتی ندارد گرفتن ارش قبل از تفرق باشد یا بعد تفرق.
  15. قبض در غیر منقولات یا به سند رسمی است که به قصد هبه وابراز هبه به نام فرد تنظیم شود ویا تخت تصرف مالکانه قرار دهد.
×
×
  • اضافه کردن...